110309

Det är roligt att komma till jobbet och inte få jobba. Det funkar väl i en timme eller två, men efter åtta timmar blir man lite smått uttråkad. Det var igår det, nu har vi suttit här i snart en timme och vet inte om vi får jobba. Hm, fast egentligen ska jag inte klaga. Tjäna pengar på att göra ingenting.. Jag ska inte klaga!

Igår åkte jag, pappa och Maggan ut till Hälla för att jag skulle köpa köksbord + stolar. Men jag bestämde mig för att jag ville kika lite inne på Nordik innan det. Där hade de soffkalas, som de så gulligt kallade det. Det första jag ser är min drömsoffa, i precis den prisklassen jag tänkt mig (allt annat jag tittat på kostar alldeles för mycket för lilla mig). Efter noga övervägande bestämde jag mig för att jag ville ha den. Då frågar han som hjälpte oss om vi hade sett skyltarna ovanför. Nej, det hade vi inte. På dem stod det att vid köp av soffa får man 20% av soffans värde i presentkort, jag fick alltså 1000 kr. Så en vit, gosig matta fick jag med på köpet. Snacka om bra deal, woho! Äntligen, så länge som jag har sagt att jag vill ha en divansoffa. Så idag ska vi åka och hämta den, dubbelwoho! Behövs bara pimpas till med lite färgglada kuddar så inte hela rummet blir helt svartvitt. Har nämligen svart tvbänk, svart soffbord och svart skrivbord. Haha, eller ja.. Mörkmörkbrunt är det. Och byrån jag ska köpa har samma färg. Vilket leder oss till mitt lilla I-landsproblem. Jag hoppas att alla mina kläder kommer få plats i den, för annars har jag ingen aning om vart jag ska göra av allt. Kan väl likagärna ha på mig jobbkläderna hela tiden, haha. Tur att jag har ett ganska stort förråd nere i källaren, där får saker-jag-inte-vet-vart-jag-ska-ha-någonstans stå. Åh, vill komma i ordning nuuuu!

Nej, back to wor.. Nothing. PUSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0